works

in progress
solo
2-5 players
ensemble (6+)
fixed media
installation
theatre
dance


upcoming

new work for paetzold recorder and feedback system (2021)
for Max Volbers


solo

euphoria (2021)
5 roto-toms

the three bodies (2021)
piano & resonating objects

granular icons I: gershwin (2020)
clarinet

flesh (2020)
organ, tape

der Tag ist der Käfig, die Nacht ist die Freiheit (2017)
bassfl, live-el

feat. (2012)
voc, live-electronics


2-5 players

fields (2023)
two organs

LAMENT (augen gefieder) (2022)
bass clarinet, percussion, accordion, violoncello, media

soil (2021)
bassflute, contrabassclarinet, violin, cello, object table, 4 metal plates, live-electronics

aquariumsleben (transmitter-version) (2021)
voice (+talkbox), bass clarinet, piano, viola

vitrinen & mosaik (2021)
cornet and baroque trombone trio

the abandoned one (2020)
portative organ, traverso and voice

nur wenn ich mit anderen zusammen (2020)
four singers in a virtual room

schichten&füttern (2019)
tenorsax, piano (+ contact speaker), perc, vln, vc

in stille sinkend (2018)
bassfl, kl, piano (+ contact speaker), 2 vc.

aquariumsleben (2018)
sopran (+ talkbox), piano/sampler

einströmen (2018)
bassflutes, bass-/contrabassclarinets

lacht Listen alten Lichts (2017)
fl, kl, e-org, pno, vc
für das NAMES – „Stille Nacht“ – Projekt im Museum Wagrain

außer Sicht. vergehen und werden. (Auschnitt einer Umordnung für Midiflügel und Streicher) (2016)
MIDI-Piano, 4 strings

raum1 (2015)
hn, pos, tuba
Score

quality time (2015)
vln, vln, vla, vc

Einige Chronische Veränderungen (2013)
fl, kl, pno, vln, vc


ensemble (6+)

zwei bänder (2021)
8 instruments

luft und fleisch (2021)
15 instruments, tape, dancers

Corpus Stadt (2020)
Intervention für akustische Instrumente und Raumresonanzen.
together with Marco Döttlinger

Music for a Large Open Space (2019)
Tape + improvising players
collective composition with NAMES

layered nights (2019)
(9 instruments, video)

aquariumsleben (2018) – Ensemble-Version
bassflute, bass- /cb-clarinet, piano, e-organ, voice + talkbox, violin

wo wir sind (2018)
hymn for choir and ensemble
Text: Birgit Birnbacher
(fl, tpt, pos, tuba, vln, vc / SSAATTBB)
im Auftrag des öenm und der ArgeKultur Salzburg für das stART-Festival 2018 „Hymnen und Lieder“

auf verfallende körper geschrieben (2017)
13 instruments

762 Millimeter (2016)
subkbfl, basskl, barsax, pos, schlzg, vc

Einblick/Abriss (2014)
bfl, bkl, hn, 3 pos, vla, 3 vc, kb, 2chn tape

framed moment (2012)
fl, kl, E-Org, 2 vln, vla, vc, kb



installation

false memory (2021)
2 metal plates, feedback, sine waves

lichtung | eigenleben (2021)
computer-controlled prepared piano and conductive metal plates

theatre

Drei Schwestern (nach A. Tschechow) (2022)
Sounddesign
Regie: Lea Oltmanns

Vom Stern, der nicht leuchten konnte (2021)
Kinderoper von Elisabeth Naske und Ela Baumann
Sounddesign / Samples
Salzburger Festspiele 2021

GastWirtSchaft. Annäherungen (2018)
Multimedia Project with Aleksandra Corovic, Kathrin Herm, Mirjam Stängl and Conny Zenk.
fixed media (8-Chan) / Headphones

Die Schutzflehenden (2017)
Regie: Milena Mönch
fixed media (4-Chan)

SIEG! für die ganze Familie (2016)
von Patrick Schneider
Regie: David Schnegelberger
Blockflöten und Live-Elektronik (2ch) mit Elisabeth Wirth

After The End
Regie: Cornelia Maschner
fixed media (7-Chan)

Eiszeit (2014)
Regie: Kathrin Herm
fixed media (8-Chan)


dance

THETIS – A Walk to the Quarry (2021)
with Hubert Lepka

what remains. Forms of Togetherness – Phase 3 (2020)
with Julia Schwarzbach
live-electronics (4-Chan)

imagining landscapes. Forms of Togetherness – Phase 2 (2020)
with Julia Schwarzbach
live-electronics (4-Chan)

Werbung
%d Bloggern gefällt das: